close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עורך דין גירושין – מה העלויות וכיצד להתגרש בצורה נכונה

מערכת שורשח חשוון, תשפ06/11/2019

בחירת פרקליט, בכל תחום התמחות שהוא, יכולה להיעשות בשתי דרכים עיקריות

תגיות:
כמובן שסיום חיי נישואין, בין אם מדובר על פרידה לאחר זמן קצר או על סיום של עשרים שנים של יחד, איננו עניין נעים אף פעם. הסיוע של אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים באופן ספציפי בנושא של חיי משפחה, יכול להיות קריטי לביצוע הפרידה בצורה הטובה ביותר האפשרית, לנוכח הנסיבות שנוצרו.

בנוגע להסכם הגירושין והגעה להסכמה מלאה בין שני הצדדים, לעיתים אין מה לעשות אלא להגיע לבית משפט ולדון בנושא. עם זאת, בדרך של גישור ופשרה – כמו גם הידברות מקצועית ועניינית, ניתן להגיע להסכם הוגן עבור הגבר כמו גם האישה, כאשר עורך דין לענייני גירושין הוא האדם לפנות אליו לצורך
זה.

איך בוחרים עורך דין לליווי הליך גירושין?
התהליך המורכב למן הרגע שבו החלטתם, כבני זוג, להיפרד – ועד למדרגות הרבנות שיהוו את תחילת הסוף של דרככם יחד, יכול להיות הרבה יותר נעים עבור שניכם כאשר מלווה אותו עורך דין גירושין שכבר ייצג אנשים שעברו את התהליך הזה בעבר. מדובר בליווי משפטי בנושא הכי אישי שיש, לכן בחירת זהותו של בעל המקצוע צריכה להיות שילוב של מה שמרגיש הלב עם מה שאומר השכל הישר.
בחירת פרקליט, בכל תחום התמחות שהוא, יכולה להיעשות בשתי דרכים עיקריות:
1. המלצות בסגנון הישן של "מפה לאוזן", כלומר שתסתמכו על דעותיהם של מכרים וחברים, אולי אפילו בני משפחה, בכדי למצוא פרקליט המתאים לצרכים שלכם.
2. ביצוע של בדיקה באינטרנט וחיפוש אחר עורך דין מומחה בנושא גירושין שנראה לכם רלוונטי.
שתי הדרכים הללו הינן לגיטימיות ומקובלות, אך הן בכל מקרה אינן מחליפות מפגש של פנים מול פנים עם בעל המקצוע. היחס הלבבי והאישי כאן חשוב לא פחות מן המקצועיות של עורך הדין, לכן מומלץ ביותר לקבוע עמו פגישה ראשונית שתוגדר כלא מחייבת, בכדי לבחון את התקשורת עמו.

מהו שכר הטרחה של פרקליט לענייני גירושין?
קשה לקבוע מראש את שכר עורך הדין לענייני גירושין, אשר עתיד לטפל במקרה שלכם. הנושא יכול להיקבע על ידי גורמים מגוונים, לרבות הניסיון של הפרקליט, העובדה שהוא עובד במשרד עצמאי או במשרד משותף, הסכום הסובייקטיבי שהוא דורש ועוד. ייתכן שהליווי יהיה "קצר וקולע" וייתכן גם שתיקלעו למאבק ממושך וארוך, אשר כמובן ישליך על השכר הכולל של הפרקליט שילווה אתכם. למי שתקציבו מוגבל או שחושש מהוצאות מרובות, כדאי לקחת בחשבון גם את הנושא הזה ולא לפחד להביא לידי ביטוי את הדברים כבר בפגישה הראשונית עם עורך הדין.

איך עושים את זה נכון – לסיים נישואים בצורה יפה
ככל שבני הזוג ייטיבו לתקשר ביניהם וימעיטו במלחמות – כך עתידים חיי הנישואין שלהם להסתיים בצורה המיטבית. מוטב להשאיר את הנושא הבירוקרטי והמשפטי לעורך הדין המלווה אתכם, אך את ההסכמות לבצע ברוח טובה, ביניכם, מבלי שיהיה צורך להיכנס למאבק. המרוויחים מכך יהיו בעיקר אתם ובני המשפחה שלכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה